Heb je je wel eens afgevraagd wat is content marketing? Dit zou een logische vraag zijn als je ondernemer bent. Het gaat namelijk om een vorm van marketing waarbij het gaat over het aanbieden van relevante informatie (content) voor je doelgroep. We leggen je graag meer uit over wat is content marketing nog meer, wat het doel is en wat het je op kan leveren.
Meer over content marketing
Je wil als ondernemer graag dat je je doelgroep aan je kunt binden en hoe kun je dat beter doen dan hen waardevolle informatie bieden? Middels content marketing is dat mogelijk en dan hoeft het echt niet altijd te gaan over een product of dienst die je aan kunt bieden. Je gaat een bepaalde binding creëren met de organisatie. Je gaat op zoek naar manieren hoe je in dialoog kunt gaan met je doelgroep, echt een vorm van interactie dus. Je zou daarbij dus ook kunnen denken aan bloggen. Het doel van content marketing is nieuwe prospects aantrekken klanten betrekken bij hetgeen wat je doet. Je kunt het ook inzetten voor arbeidscommunicatie en dan is het doel meestal nieuwe medewerkers aantrekken. Het gaat over het produceren van content en het distribueren daarvan. Het gaat om het verbeteren van de vindbaarheid, maar ook over het versterken van de connectie die je hebt opgebouwd met je doelgroep (of aan het opbouwen bent). Je kunt hierdoor ook leads converteren naar klanten en nieuwe medewerkers enthousiasmeren. Natuurlijk zorgt content marketing ook voor het behouden van medewerkers en klanten en het versterkt je naamsbekendheid en merkpositie.
Wat levert content marketing op?
Voordat je zelf kiest om content marketing toe te passen binnen je onderneming, wil je natuurlijk ook weten wat het je op kan leveren. Je geeft je doelgroep informatie en dat kan digitaal zijn, maar ook middels een video, via audio of middels evenementen. Er zit een speciale strategie achter en dat is dat je de potentiële koper gaat triggeren. Het gaat met name om het aanbieden van waardevolle informatie, het moet relevant zijn voor je doelgroep. Dit vraagt dus wel enige creativiteit van je. Het gaat om een hoge kwaliteit en om een professionele uitstraling. Het gaat er om dat klanten het waarderen en naar je terugkeren. Het voordeel van content marketing is wel dat de focus ligt op een specifieke doelgroep. Je kunt de content dan ook goed toespitsen op de ontvanger. Wat zijn dan precies alle voordelen?
- Het is erg duurzaam. Het kan voor de langere termijn werken als je het op de juiste manier inzet. Als je een goed artikel hebt geschreven, dan blijft dat bezoekers aantrekken.
- Het is multi inzetbaar. Je kunt het als artikel aanbieden, maar het kan ook een goede positie in de zoekmachines behalen. Je zou het ook iets aan kunnen passen en dan als blog kunnen gebruiken en je zou het als e-mail marketing kunnen toepassen.
- Waardevolle informatie voor je doelgroep. Ze krijgen bijvoorbeeld advies om een probleem op te lossen of ze krijgen inspiratie.
Uitbesteden content marketing kan ook!
Doordat content marketing erg veel van je vraagt, kan het zijn dat jij nu denkt ik heb er geen tijd voor of ik ben niet creatief. Gelukkig hoef je je daar geen zorgen over te maken want ook jij kunt content marketing inzetten voor je onderneming. Wij kunnen je namelijk helpen. Je kunt alles volledig uit handen geven en dan profiteer je gewoon van alle voordelen die het je te bieden heeft. Ben je benieuwd of wil je meer weten over hoe dat wij jou met content marketing kunnen helpen? Neem dan snel contact met ons op en dan helpen wij je verder.